Få hjælp til skarpe Amazon Ads

Har du forsøgt dig med markedsføring på Amazon, uden det helt har givet pote? Det er ærgerligt, for det er måske noget, du har postet nogle penge i, for at det kommer til at fungere ordentligt. Hvis ikke annoncen er bygget op, som Amazons algoritme gerne vil have det, får dine produkter ganske enkelt ikke den eksponering, du gerne vil opnå – og så er arbejdet spildt.

Et marketingbureau med ekspertise inden for Amazon Ads og markedsføring vil kunne hjælpe dig på vej til bedre at forstå, hvordan en god annonce på Amazon bygges op. Måske du allerede har haft succes med annoncering på andre søgemaskiner som for eksempel Google og har genbrugt annoncen? Desværre er Googles og Amazons algoritmer ikke ens, og det betyder også, at den eksponering, du fik på Google, ikke nødvendigvis vil gentage sig, når du prøver på Amazon. Her er fokus på andre delelementer.

Hvorfor vælge Amazon?

Måske du har overvejet, hvorfor du i det hele taget skal bruge tid og kræfter på Amazon Ads frem for blot at annoncere på Google? Godt nok er Google verdens største søgemaskine, men det er samtidig en søgemaskine, der bruges til alt. Det er altså ikke en salgsspecifik platform, som det ellers er tilfældet med Amazon. Når først brugerne har klikket sig ind på Amazon, er det grundlæggende fordi, de gerne vil købe noget – det er ikke nødvendigvis tilfældet på Google.

Derfor er konverteringsraten da generelt også noget højere på Amazon, og det er noget af det, du bør forsøge at udnytte til din fordel. Med det rette blikfang med gode billeder og de rette tekster når du langt, og du kan ramme et marked, der ligger uden for det danske – så på den måde får du måske også udvidet din kundebase til noget, din egen webshop ikke på samme måde har været i stand til.